Zwroty i reklamacja

Dane firmy:

IPARO Robert Wdowiak,
58-160 Świebodzice, ul. Ofiar Oświęcimskich 40/2, 
tel. +48 724 299 447, biuro@iparo.pl

IPARO.pl oświadcza że dostarczany towar jest wolny od wad.

1. Prawo do odstąpienia od umowy

  • Informujemy, że mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
  • Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14  dni od dnia:
  1. w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w posiadanie ostatniej z rzeczy, jeżeli umowa dotyczyła przeniesienia własności wielu rzeczy dostarczanych osobno lub w posiadanie ostatniej partii lub części, jeżeli umowa dotyczyła przeniesienia własności rzeczy dostarczanych partiami lub w części,
  2. w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy lub w posiadanie ostatniej z rzeczy, jeżeli umowa dotyczyła przeniesienia własności wielu rzeczy dostarczanych osobno lub w posiadanie ostatniej partii lub części, jeżeli umowa dotyczyła przeniesienia własności rzeczy dostarczanych partiami lub w części.
  • Aby odstąpić od umowy wystarczy oświadczenie woli przesłane mailem. Można również skorzystać z Formularza Oświadczenia o odstąpienia od umowy, który pobrać tutaj (pdf) lub tutaj (docx) . Pobrany i wypełniony formularz należy wysłać na adres biuro@iparo.pl  Formularz można również wysłać pocztą tradycyjną na adres: IPARO Robert Wdowiak, 58-160 Świebodzice, ul. Ofiar Oświęcimskich 40/2.
  • Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

Skutki odstąpienia od umowy

  • W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy, zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.

    Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej w przypadku, gdy umowa dotyczyła sprzedaży rzeczy.

  • W przypadku, gdy umowa dotyczyła zakupu rzeczy proszę odesłać lub przekazać nam rzecz niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni.
  • Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy. Rzecz nie może być wysłana „za pobraniem”. Nie odbieramy przesyłek „za pobraniem”. 
  • Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
  • Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi w przypadku gdy przedmiotem sprzedaży są : prezerwatywy, żele intymne, apteczki samochodowe (ponieważ są dostarczane w zapieczętowanych opakowaniach, których ze względów higienicznych oraz ochrony zdrowia nie można zwrócić po ich otwarciu)

 

 

2. Prawo do odstąpienia od umowy świadczenia usług drogą elektroniczną

  • Informujemy, ze mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia umowy.
  • Aby odstąpić od umowy świadczenia usług drogą elektroniczną wystarczy oświadczenie woli przesłane mailem. Można również skorzystać z Formularza Oświadczenia o odstąpienia od umowy, który pobrać tutaj (pdf) lub tutaj (docx) . Pobrany i wypełniony formularz należy wysłać na adres biuro@iparo.pl  Formularz można również wysłać pocztą tradycyjną na adres: IPARO Robert Wdowiak, 58-160 Świebodzice, ul. Ofiar Oświęcimskich 40/2.
  • Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

 

Skutki odstąpienia od umowy

  • W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy Konto zostaje usunięte wraz ze wszystkimi podanymi przez Państwo danymi i nie będzie możliwe korzystanie z usług świadczonych w ramach Konta.

 

3. Reklamacja towaru – prawo do zwrotu towaru niezgodnego z umową

  • Kupujący ma prawo zwrócić lub reklamować towar w przypadku niezgodności towaru z umową.
  • Jeżeli na karcie produktu nie ma pliku PDF (do pobrania) z warunkami gwarancji to gwarancją jest rękojmia sprzedawcy która trwa przez 2 lata od momentu wydania towaru. 
  • Kupujący zobowiązany jest w tym celu niezwłocznie poinformować sprzedawcę załączając szczegółowy opis niezgodności towaru z umową. Aby złożyć reklamację wystarczy skorzystać z Formularza reklamacji, który można pobrać tutaj (pdf) lub tutaj (docx) . Pobrany i wypełniony formularz należy wysłać na adres biuro@iparo.pl  Formularz można również wysłać pocztą tradycyjną na adres: IPARO Robert Wdowiak, 58-160 Świebodzice, ul. Ofiar Oświęcimskich 40/2.
  • Klient zobowiązany jest odesłać  towar niezgody z umową na adres IPARO Robert Wdowiak, 58-160 Świebodzice, ul. Ofiar Oświęcimskich 40/2 z dołączonym oryginalnym  dowodem zakupu. Towar nie może być wysłany w opcji „za poraniem”. Nie odbieramy przesyłek „za pobraniem”. 
  • Sprzedawca zobowiązuje się naprawić lub wymienić towar na nowy w terminie 14 dni od daty otrzymania produktu.
  • Koszt transportu towaru niezgodnego z umową lub reklamowanego do sklepu oraz naprawionego / wymienionego towaru z powrotem do klienta pokrywa sprzedający. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji sprzedający zwraca również koszt przesłania reklamowanego produktu do firmy IPARO.pl do kosztu najtańszej rejestrowanej paczki Poczty Polskiej.

 

4. Reklamacja usług świadczonych drogą elektronicznycą

  • Kupujący ma prawo do reklamacji usług świadczonych drogą elektoniczną.
  • Aby złożyć reklamację wystarczy skorzystać z Formularza reklamacji, który można pobrać tutaj (pdf) lub tutaj (docx) . Pobrany i wypełniony formularz należy wysłać na adres biuro@iparo.pl  Formularz można również wysłać pocztą tradycyjną na adres: IPARO Robert Wdowiak, 58-160 Świebodzice, ul. Ofiar Oświęcimskich 40/2.

 

 5. Uszkodzone przesyłki

  • W chwili odbioru zamówionego towaru Klient powienien sprawdzić stan i zawartość przesyłki.
  • W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek uszkodzeń opakowania bądź naruszenia taśm ochronnych, przesyłkę należy otworzyć w obecności kuriera lub listonosza i sprawdzić jej stan. W przypadku, gdy zauważą Państwo jakiekolwiek uszkodzenia otrzymanego towaru, prosimy o spisanie protokołu reklamacyjnego w obecności kuriera lub listonosza.
  • Można również odmówić odbioru takiej przesyłki. Wtedy uszkodzona przesyłka wróci do nadawcy. Prosimy również o jak najszybszy kontakt z naszym sklepem. 

 

 6. Alternatywne rozstrzyganie sporów

  • Wszelkie spory wynikające z umowy sprzedaży mogą być rozwiązywane w trybie mediacji przez mediatorów Centrum Mediacji Sądu Arbitrażowego przy Krajowej Izbie Gospodarczej w Warszawie, stosownie do regulaminu tego Sądu, obowiązującego w dniu skierowania wniosku o mediację.
  • Wszelkie pory wynikające z umowy sprzedaży mogą być rozwiązywane drogą elektroniczną za pomocą unijnej platformy internetowej ODR (online dispute resolution). Adres platformy to : http://ec.europa.eu/consumers/odr/ .